לימוד טכניקות ה-NLP טיפול בילדים וההנחיה בדמיון מודרך בתחום החינוך, נותן מענה לילדים ומתבגרים בעלי ליקויים כגון: דימוי עצמי (נמוך/מוגזם), חרדה, פחד, דאגות, חוסר בטחון, מרדנות, מצבי רוח, שינויים הורמונאליים, בעיות תקשורת, קשיים חברתיים, בעיות שיקום רפואי ומצבים מאתגרים אחרים. השיטה יעילה במיוחד ומובילה להעברת מסרים והטמעתם. השיטה מאפשרת את איתור שורש הבעיה, הבנתה ושינויה על ידי הקניית כלים להעצמה ובניה חיובית למטופל. הטיפול נעשה תוך שימוש במטאפורות ויצירת התניות חיוביות ומעצימות. כמו כן, החיבור וההובלה אל הילד הופך להיות פשוט וקל יותר. ילדים ומתבגרים משתמשים באופן טבעי בדמיון ומאפשרים לו להוביל אותם בדיוק למקומות בהם היו רוצים להיות.
התיאום בקריאת מפותיהם של הורים וילדים יכולים לגשר על בעיותיהם, להבין את שורשי הבעיה ולהביא את האדם בעצמו למודעות ולמציאת פתרון הבעיה. דרך הטיפול היא הכניסה אל ה"אני הגבוה" של האדם (התת-מודע) או "מודעות העל", ששם נמצאות התשובות לשאלות או הפתרונות לבעיות.
המונחה בתהליך ה-NLP טיפול בילדים ודמיון מודרך עושה תהליך של פרוק משקעים מהעבר ומהילדות, החוסמים את יכולותיו וכישוריו להגיע למקומות ולהתנהגויות נורמטיביות הנכונות והמתאימות יותר עבורו וכן להגשים את חלומותיו.
חוויות שחווינו מיומנו הראשון עלי אדמות, נרשמות בזיכרון התת-מודע שלנו. יחד איתן, נרשמים בזיכרון זה הרגשות שהרגשנו וחווינו באותם אירועים, תוך כדי עיוות פרטים מסויימים הכוללים כל מה שדומה לאותו אירוע והשמטת חלק גדול מהאינפורמציה.
תהליך זה מכונה מודל "אפרת": אירוע, פרוש, רגש ותגובה.
חלק מהזיכרונות, הם זיכרונות מודחקים ואף על פי שאין אנו זוכרים אותם בזמנים רגילים, הם משפיעים על חיינו באופן אסוציאטיבי ומעלים כל פעם מחדש את אותם רגשות שחווינו באירוע המחולל. סימנים בולטים היכולים לבוא לידיי ביטוי מזכרונות אלו: פחד, חרדה, דאגה, חוסר איזון, לחץ, כעס, תוקפנות, שיתוק יכולות ועוד.
על ידי תהליך קצר מועד, המונחה עובר שינוי בשורש הבעיה וכמובן שהתגובות משתנות בהתאם. המונחה קובע בעצמו ומרצונו את יעדי השינוי ומחוייב בהם לעצמו.
|